دولت مکلف به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های صادراتی شد-راهبرد معاصر
جزئیات و زمان برگزاری مراسم اربعین شهید جمهور و همراهانش قالیباف بعد از مناظره: مشارکت اقتدار ملی ما است جلیلی: نباید روستا را به یک جایی که فقیر و محروم است نگاه کنید پزشکیان: می‌خواهم اخلاق سیاسی را سرلوحه کار خود قرار دهم زاکانی : همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام می‌دهیم مشارکت حداکثری در انتخابات ضامن امنیت و استقلال کشور است قالیباف: باید دقت کنیم که در نقشۀ دشمن حرکت نکنیم آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری میراحمدی: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل دارد رهبر انقلاب: مهمترین اثر مشارکت بالا که به آن اصرار داریم سرافرازی جمهوری اسلامی است بررسی شاخص‌های رئیس جمهور تراز در بیانیه گام دوم انقلاب سرلشکر باقری طرح ملی مقابله با ناقلین مهاجم زیستی را ابلاغ کرد زاکانی: حق مردم از خان‌ها و خانچه‌ها باید گرفته شود تبلیغات انتخابات ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه به اتمام می‌رسد پورمحمدی: من موافق رییس جمهور نظامی هستم

دولت مکلف به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های صادراتی شد

در بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم وزارتخانه‌های نفت و راه و شهرسازی مکلف شدند که نسبت به ایجاد و توسعه زیرساخت های صادراتی نظیر تأسیسات برون ساحلی (آفشور)، مراکز بارانداز و فضاهای مسقف برای تسهیل صدور کالاهای ایرانی و تأمین امنیت صادرکنندگان اقدام نمایند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 15
کد خبر: ۲۰۸۵۹۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ درنشست علنی عصر امروز- یکشنبه ۲۳ مهر ماه- مجلس شورای اسلامی ادامه رسیدگی به جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه در دستور کار مجلس قرار گرفت و نمایندگان با بندهای (الف) و (ب) ماده ۵۸ موافقت کردند و بند(پ) این ماده هم از سوی کمیسیون تلفیق حذف شد.

در ماده-۵۸ لایحه برنامه هفتم توسعه آمده است:به منظور افزایش رقابت پذیری گذر (ترانزیت) از مسیر ایران نسبت به مسیرهای رقیب اقدامات زیر انجام می شود:

در بند(الف) آمده است: مشوق ها و حمایت های موضوع قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی مصوب ۱۳۸۷/۲/۱۵ تا پایان برنامه تجویز می شود.

بند(ب) بدین شرح است:وزارتخانه های نفت و راه و شهرسازی حسب مورد مکلفند با همکاری وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و امور خارجه، بانک مرکزی و شورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی نسبت به ایجاد و توسعه زیرساخت های صادراتی نظیر تأسیسات برون ساحلی (آفشور)، مراکز بارانداز و فضاهای مسقف برای تسهیل صدور کالاهای ایرانی و تأمین امنیت صادرکنندگان اقدام نمایند.

بند( پ): از سوی کمیسیون تلفیق حذف شد و پیشنهاد بازگشت به لایحه دولت از سوی محمد حسن آصفری مطرح شد، اما نتوانست رای مجلس را کسب کند.

نیازی نماینده دولت در تشریح بند(پ) گفت:بند حذف شده به سرمایه گذاری هدفمند در مناطق آزاد کمک می کند و در راستای تقویت صادرات است.

وی افزود: این بند حکم خوبی برای افزایش ظرفیت های مناطق ویژه اقتصادی برای صادرات است از نمایندگان می خواهیم به این بند رای دهند./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده